Weblogs:
Amedia hjælper virksomheder igennem den første indledende proces,
hvor det gælder om at komme rigtigt i gang med bloggingen:
-
hvad vil vi opnå med
at blogge?
- ROI og blogging - går investeringen op med udbyttet ?
- skal vi blogge både internt og eksternt?
- er vores kundekreds overhovedet interesseret i at følge med i en blog?
- hvem har kontrol med bloggen?
- hvilke reaktioner kan vi forvente og hvordan tackler vi uventede
situationer?
- hvordan responderer firmaet på kritik og uventede kriser på en blog?
- hvordan bruger firmaet bloggen til positive fortællinger
- hvad skal firmaets blogpolitik overordnet være?
- hvordan skaber vi den størst mulige troværdighed om vore blog?
Kort sagt en masse spørgsmål til den indledende fase og et par stykker, når
beslutningen om at gå i gang, er truffet:
- hvem vil vi have til at blogge
- hvordan trænes bloggerne
- hvordan finder vi ud af, hvad andre bloggere skriver om os ?
- hvordan markedsfører vi bloggen?
- hvordan integreres bloggen med de øvrige onlineaktiviteter vi har
Netværk
Et er at få styr på det rent tekniske i opbygningen af et netværk, men
hvordan drives et netværk i det daglige ?
Hvordan får man engageret medlemmerne af netværket, hvad er gode netværksegenskaber,
og hvor opstår problemerne ?
Amedia tilbyder dels at tilrettelægge opstart af netværksgrupper, dels at
skræddersy kurser til de netværksledere og listebestyrere, som ind imellem
kan være i tvivl om den daglige drift.
Amedias
fokus ligger på internetfællesskaber, men vores påstand er, at intet
internetfællesskab kan drives optimalt, uden man også mødes fysisk.
Amedia
tilrettelægger kurser, som koncentrerer sig om en del af netværksproblematikken,
for eksempel Moderatorens rolle, Når netværket først er etableret og
Strategisk udvidelse af netværket.
Frie
Agenter
Oplæg om start af egen virksomhed, hvor viden og kompetence er produktet.
Abelone Glahn holder dels halv eller heldagsoplæg om selvstændig fri agent
tilværelse, dels to dages kurser i samarbejde med juristen Margrete Bak.
Kurser kan skræddersys virksomheder, organisationer ell.lign.
Se www.frieagenter.net og www.mikrovirksomheder.dk
Journalistik:
- indhold til websider skrevet i et sprog, der nemt kan læses på internettet
- interviews, features og reportager til trykte medier
- radioindslag, tilrettelæggelse af hele udsendelser
- TV-tilrettelæggelse og produktion af udsendelser, selvstændige videoer
eller korte indslag
- kampagne journalistik
- speak til radio og TV
Læs
artikler om nettet her