Dit professionelle netværk beskriver både, hvordan man som enkeltperson opbygger og vedligeholder netværk, og hvordan man som tovholder i et virtuelt fællesskab får gang i kommunikationen i gruppenetværk. Forfatteren Abelone Glahn har lang erfaring med rådgivning i netværk og virtuelle communities.
Bliv klogere på netværk
- også online:
Dit professionelle Netværk
Børsens Forlag
Pris 199.- 
192 sider

Del 2 i bogen handler alene om, hvordan man opbygger og driver online-communities
Bestil her

 

Amedia
Fjendstrupvej 2
4850 Stubbekøbing
tlf 54 49 00 94
fax 54 49 00 77
info@amedia.dk

 

Artikler om disse nye interessefællesskaber på net og i den fysiske virkelighed

- Hvad er Virtual Communities
 
- Nettets bartendere
- Det kræver, at vi mødes fysisk også
- Respekt for moderatorerne er ufravigelig

Virtual Communities kan kort beskrives som minisamfund, der bor og lever på nettet, som uafhængigt af tid og sted kommunikerer med minimum eet enkelt fælles udgangspunkt, som udnytter hinandens viden og ekspertise, passioner og meninger, og som bygger på tesen "Jeg ved, hvad mit netværk ved".

Et Virtual Community, et virtuelt interessefællesskab, kan opstå omkring et produkt ( fx alle de, der er vilde med Landrover, offroadudstyr og eventyrrejser), omkring et livsvilkår (fx. det at have eller at være tvilling), omkring en holdning ( fx. u-lands-interesserede) eller omkring et geografisk sted ( fx. alle dem, der bor på Lolland-Falster)

Hvordan samler man sådant et netværk, hvilke elementer skal til for at et virtuelt community bliver et naturligt sted at benytte, og hvordan drives dette rentabelt ? Dét er Amedias opgave at finde ind til for firmaer, foreninger og grupperinger, der søge fællesskabet uden nødvendigvis at ville have et klubhus og en forening

Kursus:
Sådan får du virtuelle fællesskaber til at fungere - særligt rettet til netværksansvarlige og moderatorer